Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
TRAINING TOOLS Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
PRODUCT LAUNCHES Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
FUNDRAISING Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
DIRECT SALES Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
ORGANISATIE-VERANDERING Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
Doelgroep-onderzoek Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
KENNISDELING Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
KLANTENBINDING Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
WERVING Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
BRANDING Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
EXCLUSIVE SALES Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
TRAINING TOOLS Maar hoe pak je dat aan?

Je bent gewend om trainingen te geven op locatie. Gewoon bij jou op kantoor of anders ergens in een zaaltje. Zo ben je ook begonnen en dat werkt prima. Toch knaagt er iets. Want met deze aanpak zit er een duidelijke grens aan het bereik van je trainingen. Omschakelen naar online dan? Tja, dat heb je gedaan toen je er niet omheen kon. Alleen was er soms wat gedoe met de verbinding. Iemand kon weer eens niet inloggen. En echt contact maken via een scherm? Mwah, niet echt een succes. Waarom zou je dat gedoe vrijwillig opzoeken? Nou, omdat je met online interactie veel meer impact kunt maken bijvoorbeeld!

Studenten willen online

Je leest het goed: studenten willen online. Op dit moment onderzoekt Starfish samen met de Radboud University Nijmegen het effect van sociaal interactief online lesgeven. In dit onderzoek gebruiken we inzichten die we opdeden in het bedrijfsleven. Daar hebben we een elementenbibliotheek van gemaakt. Hoogleraren en universitair docenten passen deze elementen nu toe in de meest traditionele vorm van kennisoverdracht: het hoorcollege.

Het doel van dit onderzoek is niet om de functie van het hoorcollege te veranderen. Nee, ons doel is juist om een online vorm te vinden waar studenten ook online de betrokkenheid van de docent ervaren. Liefst zelfs nog wat meer natuurlijk. Bovendien moet een sociaal interactief online hoorcollege uiteraard vergelijkbare studieresultaten opleveren. De eerste fase van het onderzoek leverde positieve resultaten en inzichten op. In de volgende fase verfijnen we de elementen op basis van de feedback.

Starfish neemt de bewezen inzichten uit dit onderzoek weer mee terug naar het bedrijfsleven. En hier komt jouw training in beeld. Samen ontwikkelen we sociaal interactieve online training. Als trainer bewaak jij de inhoud – dat spreekt voor zich. Wij brengen een interactieve structuur aan. En omdat Starifsh ook de technische kant van streaming beheerst, weten we precies wat er allemaal wel en wat er niet mogelijk is in jouw online training.

En wie gaat die training dan geven?

Presenteren voor de camera is andere koek dan je gewend bent. Vergelijk het met de stap van het toneel naar de filmset: de dynamiek in de studio is heel anders. Absoluut. Daarom traint Starfish je in camerapresentatie. Onze regisseur maakte honderden ondernemers vertrouwd met de camera. Want je hoeft echt geen Carice van Houten of Rutger Hauer te zijn. Sterker nog, het is juist de kunst om vooral je zelf te blijven voor de camera. Jij bent geen acteur die een rol moet vertolken. Jij bent trainer. Die hoort natuurlijk en authentiek te zijn. Met ruimte voor een verspreking, een verkeerde sheet of een technische onhandigheid. Uiteindelijk loopt die training die je op kantoor geeft ook nooit precies zoals je vooraf bedacht had. Gelukkig maar, want vaak zijn dat ook de momenten waarop de leukste dingen gebeuren!