Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
PRODUCT LAUNCHES Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
FUNDRAISING Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
DIRECT SALES Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
ORGANISATIE-VERANDERING Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
Doelgroep-onderzoek Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
KENNISDELING Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
KLANTENBINDING Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
WERVING Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
BRANDING Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
EXCLUSIVE SALES Maar hoe pak je dat aan?

Oplossingen

een interactieve stream
inzetten voor
TRAINING TOOLS Maar hoe pak je dat aan?

Verbind altijd een concreet doel aan je online event. Belangrijk, want zo maak je het succes ook meetbaar. Stel: je wil internationaal een nieuwe productlijn introduceren, maar vliegt liever niet meer naar beurzen op verschillende continenten. Dan ontwerpt Starfish samen met jou een online product launch exclusief voor jouw doelgroep. Misschien wil je jouw trainingen juist online gaan geven? Dan ontwikkelen we een interactief lesprogramma waar jouw studenten zich echt bij betrokken voelen. Voor al die doelen die je online wil bereiken, heeft Starfish een oplossing.

Als producent ben je gewend om regelmatig naar beurzen te gaan. Daar komen de belangrijkste spelers uit jouw markt bij elkaar. Nu was de beurs altijd de plek om nieuwe producten te lanceren en om elkaar te ontmoeten. De vraag is natuurlijk: hoe onderscheidend kun je zijn als zoveel andere deelnemers tegelijkertijd vergelijkbare plannen hebben? Met een online product launch maak je een exclusief moment voor jouw belangrijkste klanten.

Je bent bezig met onderzoek en zoekt sponsoren om de onderzoeksgroep uit te breiden. Je bent verantwoordelijk voor kwetsbaar erfgoed en hebt financiële middelen nodig voor een restauratie. Je start met een nieuw artistiek project en wil het concept al delen met een select gezelschap. Hoe kom je in contact met mensen met dezelfde interesse die ook graag bereid zijn om jouw initiatief te supporten? Met online fundraising vergroot je je bereik en ontstaat er ruimte voor interactie tussen jou en jouw sponsors.

Als gerenommeerd bedrijf een livestream inzetten als verkoopkanaal? Jazeker! Een uitgebalanceerd event maakt van een livestream een saleskanon. Wij hoeven jou niet uit te leggen hoe je iets moet verkopen. Het is vooral de kunst om je doelgroep inhoudelijk op maat te bedienen. Daar helpen wij je bij in het ontwerpproces.

Als veranderaar help je bedrijven om relevant te blijven. Jij weet als geen ander dat een organisatieverandering niet komt door de visie & goed bedoelde intenties van 5 leiders in een vergaderkamer. Om echte verandering te realiseren, breng jij mensen bij elkaar. Je haalt informatie op, zorgt voor consensus en krijgt de handen op elkaar! Inspirerende online sessies versterken de impact van al die sessies en workshops die jij organiseert.

Is de markt wel klaar voor mijn oplossing? Is er wel draagvlak voor deze aanpak? Als aanbieder wil je graag weten in wat voor landschap je je begeeft. Een zorgvuldig ontworpen livestream helpt je om heel gericht te achterhalen wat er leeft bij jouw doelgroep.

Elke specialist heeft unieke kennis. Docenten maken hun studenten wegwijs in een vakgebied. Wetenschappers werken aan baanbrekend onderzoek. De maakindustrie ontwikkelt nieuwe producten. Overheden en fondsen willen de bekendheid en het draagvlak voor nieuwe inzichten vergroten. Als expert heb je vaak zoveel te vertellen dat het soms lastig kiezen is.

Natuurlijk ken jij je doelgroep. Je weet wat ze belangrijk vinden en wat ze bezighoudt. Directe verbinding maken blijft wel een uitdaging. Hoe vergroot je effectief hun betrokkenheid en enthousiasme? Het is natuurlijk de kunst om klanten aan je te binden. Daarvoor moet je je doelgroep bereiken. Weten te raken. Aan je binden. Met een livestream voeg je een nieuw kanaal toe aan je communicatie toolbox die ongetwijfeld al goed gevuld is.

Je team versterken met geschikte kandidaten kan een flinke uitdaging zijn. Behalve een vaardige specialist zoek je iemand met een mindset die goed past bij jouw organisatie. Starfish ontwerpt samen met HR-partners online werving-events. Sprankelende samenwerksessies met veel ruimte voor interactie en inspiratie. Events die kandidaten voor geen goud willen missen vanwege de overeenkomsten tussen hun persoonlijke drijfveren en die van jouw organisatie.

Je zoekt een andere, effectieve manier om de zichtbaarheid van jouw merk te vergroten. Om met jouw merk je doelgroep te bereiken. Het idee van een eigen livestream of webcast spreekt je aan. Want zo kun je direct contact maken. Alleen hoe vul je zo’n programma in op een manier die ook echt bij jouw brand en bij jouw doelgroep past? De specialisten van Starfish brainstormen graag met je mee. Niet alleen over de inhoud maar ook over de onderliggende strategie.

Er zijn exclusieve verzamelobjecten waar slechts een heel selecte groep de middelen voor heeft. Dat kan een uniek voorwerp zijn van antiek Chinees porselein. Maar ook een hypermodern superjacht op bestelling of een bijzondere collectie oldtimers. Als verkoper van zulke kostbaarheden zet je alles op alles om een geschikte koper te vinden. Alleen hoe pak je dat online aan?

Je bent gewend om trainingen te geven op locatie. Gewoon bij jou op kantoor of anders ergens in een zaaltje. Zo ben je ook begonnen en dat werkt prima. Toch knaagt er iets. Want met deze aanpak zit er een duidelijke grens aan het bereik van je trainingen. Omschakelen naar online dan? Tja, dat heb je gedaan toen je er niet omheen kon. Alleen was er soms wat gedoe met de verbinding. Iemand kon weer eens niet inloggen. En echt contact maken via een scherm? Mwah, niet echt een succes. Waarom zou je dat gedoe vrijwillig opzoeken? Nou, omdat je met online interactie veel meer impact kunt maken bijvoorbeeld!

Starfish Productions ontwikkelt effectieve bouwstenen en succesvolle formats voor online events. Omdat je als expert op je vakgebied nu eenmaal niet automatisch ook een expert bent op het gebied van online interactie. Wij weten hoe je de boog gespannen houdt bij deelnemers. Wat je nodig hebt om bijvoorbeeld op een natuurlijke manier te schakelen van presentatie naar interactie – en weer terug.

Elementen, bouwstenen en formats

Een bouwsteen bestaat uit verschillende elementen. Deze elementen zijn de middelen die je tot je beschikking hebt. Dat kan van alles zijn: presentatie op camera, videocontent, slides, polls, chat, interviews en quizes, maar bijvoorbeeld ook vormen voor co-creatie. De meeste elementen komen je waarschijnlijk wel bekend voor. Dat is bewust zo, want voor onze bouwstenen gebruiken we elementen die zich ruimschoots hebben bewezen in grootschalige events, zoals van Apple. Of van interactieve tv- programma’s zoals Even Tot Hier. Zulke bekende voorbeelden zijn heel belangrijk, want ze zorgen er juist voor dat jouw doelgroep al vertrouwd is met deze interactievormen. Het grote verschil is natuurlijk dat deze beproefde technieken zijn ontwikkeld en getest door teams met enorme budgetten die veel tijd vrijmaken voor repetities. In de alledaagse praktijk ontbreken tijd en middelen. Onze methode van bouwstenen en formats maakt deze succesvolle elementen toegankelijk.

Kennis, onderzoek en ervaring

Afhankelijk van jouw doelen ontwikkelt Starfish bouwstenen voor jouw event. Dat doen we op basis van kennis, onderzoek en ervaring. Welk element zetten we wanneer in? En hoe lang doen we dat en hoe vaak komt een element terug? Dat zijn vragen waar we in het ontwerpproces mee aan de slag gaan. Het antwoord hangt af van jouw verhaal, jouw wensen en vooral van jouw doelgroep.

Zo kunnen we met dezelfde elementen een ongekende variatie aan bouwstenen ontwikkelen. En met zo’n setje bouwstenen maken we vervolgens een format voor je. Voor een event waar jouw klanten daadwerkelijk de kans krijgen om de interactie met je aan te gaan. Hoe waardevol dat kan zijn, vertellen onze klanten in hun reviews.

Maak je doelgroep specifiek

Een launch event draait om de betekenis van jouw product voor de gebruiker. Daarom heeft een online product launch vaak een heel specifieke doelgroep. Starfish ontwerpt een interactieve livestream speciaal voor deze groep. Dat kunnen bijvoorbeeld zelfstandige audiciens zijn, inkopers van medische hulpmiddelen of installateurs.

Een exclusief moment voor jouw klant

Een online product launch combineert de vertrouwde elementen van de beurs met nieuwe elementen. Natuurlijk is er ruimte voor een demonstratie. En natuurlijk zet iemand alle voordelen van het nieuwe product op een rijtje. Maar wat dacht je van de mogelijkheid voor een klant om na afloop nog 1-op-1 te spreken met iemand van jouw salesteam? Of om deelnemers van het event exclusieve toegang te geven tot limited editions? Uit ervaring blijkt dat klanten heel graag zo’n gerichte ervaring willen en de gemakken van een online sessie erg waarderen. Daarom zien we bij online product launches keer-op-keer ongekende verkoopresultaten.

 

Bereik mensen met dezelfde belangstelling

Een fundraising event draait om de betekenis van jouw initiatief. Of dat nu voor de wetenschap, de kunsten of de maatschappij is. Daarom heeft zo’n event een heel specifieke doelgroep. Starfish ontwerpt een interactieve livestream speciaal voor jouw publiek. Dat kunnen bijvoorbeeld fondsen  zijn, bedrijven, kunstminners of particulieren. Liefhebbers die grote waarde hechten aan jouw inzet.

Ruimte voor verdieping

Een item bij een talkshow over jouw vakgebied duurt hooguit een paar minuten. Logisch, want voor een breed publiek is een paar minuten genoeg voor een algemene indruk. Liefhebbers maken graag juist tijd vrij voor een verdiepende slag. Zij willen veel meer weten: details, achtergrond, doelstellingen, methode, noem maar op.  Tijdens een fundraising-event ben je met gelijkgestemden bij elkaar. En gelden er heel andere regels dan in het format een talkshow. Dit is het moment om eens goed uit te pakken – bijvoorbeeld met gastsprekers, demonstraties en actuele inzichten – om zo sponsors aan je te binden.

De meerwaarde van jouw product

Je denkt misschien: ‘Moet ik dan ook van die webinars geven?’ Je moet natuurlijk helemaal niets. Dat vooropgesteld. De gratis webinar waar jij aan denkt is een vorm waar veel internetondernemers hun succes aan danken. Tijdens zo’n webinar een belangrijk inzicht of geven een handvol nuttige tips. Vervolgens verbinden ze dat aan een aantrekkelijke korting op hun training of product. Starfish brengt finesse aan in jouw direct sales-events. Jij en jouw team delen relevante kennis, laten een interessante casus zien of misschien komt er wel een tevreden klant aan het woord. Vanuit de inhoud volgt de meerwaarde van jouw product. En dan is het nog een kleine stap naar sales.

Succesvolle formats

Starfish Productions ontwikkelt effectieve bouwstenen en succesvolle formats voor online events. Omdat je als expert op je vakgebied nu eenmaal niet automatisch ook een expert bent op het gebied van online interactie. Wij weten hoe je de boog gespannen houdt bij deelnemers. Wat je nodig hebt om bijvoorbeeld op een natuurlijke manier te schakelen van presentatie naar interactie – en weer terug. Lees meer over onze oplossingen.

Draagvlak & community

Als change manager check je regelmatig in bij de community. Blijf je inspireren. Want uiteindelijk heb je voor verandering draagvlak nodig in de community. Digitaal liggen hier geweldige kansen voor jou. Met een serie rake online sessies bereik je makkelijker de hele community. Zo sla je in 1 keer praktische hobbels als afstand en reistijd over. Belangrijker: online beschik je over middelen die juist digitaal veel beter tot hun recht komen. Wat dacht je van directe feedback? Online kun je vragen aan de hele groep stellen en ze bijvoorbeeld anoniem ontvangen. Of je gaat juist 1-op-1 de diepte in. Zo maak je het voor de community een stuk makkelijker om actief bij te dragen aan verandering in de organisatie. Dat komt het draagvlak ten goede.

Aanvulling op jouw verander-toolbox

En misschien wel het allermooist: jij bepaalt welke doelen je online wilt bereiken met een community. Starfish staat naast je en neemt de productie van het digitale event voor je uit handen. Naast die ondersteuning passen we onze kennis en ervaring op het gebied van live online interactie toe op jouw specialisatie. Met online sessies als aanvulling op je bestaande verander-toolbox tillen we jouw resultaat sneller naar een nog hoger niveau.

Benieuwd naar de details?
Mail of bel met Job. Of stuur ‘m een DM!

 

Een praktisch voorbeeld: veiligheid

Stel je voor: als fabrikant ben je verplicht om te zorgen dat jouw producten voldoen aan de strengste veiligheidsnormen in Nederland en Europa. Alleen hoe zit dat met de professionals die met jouw materiaal werken? Zijn zij eigenlijk wel goed op de hoogte van die normen? Om dat te achterhalen kun je een livesessie organiseren rondom het thema veiligheid. Met behulp van interactieve tools onderzoek je hoe de deelnemers omgaan met de regels en je verzamelt meteen de onderwerpen waar ze graag meer over willen weten. Zo leer je jouw doelgroep kennen en je weet meteen hoe je het verschil voor ze kunt maken!

Succesvolle formats

Starfish Productions ontwikkelt effectieve bouwstenen en succesvolle formats voor online events. Omdat je als expert op je vakgebied nu eenmaal niet automatisch ook een expert bent op het gebied van online interactie. Wij weten hoe je de boog gespannen houdt bij deelnemers. Wat je nodig hebt om bijvoorbeeld op een natuurlijke manier te schakelen van presentatie naar interactie – en weer terug. Lees meer over onze oplossingen.

Effectieve kennisoverdracht

In het ontwerpproces voor een informatief-event gebruiken we specifieke bouwstenen om een format op maat voor je te ontwikkelen. Een rode draad die aansluit bij de interesse of het kennisniveau van je doelgroep. Vergelijk deze methode met een regisseur die in een aantal scènes een overtuigend scenario neerzet: een actiefilm, een thriller of een komedie. Elk scenario heeft z’n eigen beproefde recept: dat zit vooral in tempo, spanningsopbouw en timing. Deze structuur staat in feite los van de specifieke inhoud: het maakt niet uit waar de actiefilm over gaat, wat er nu precies zo spannend is of wie de grap maakt. Met de juiste aanpak kun je jouw doelgroep effectief online informeren en betrokken houden met interactieve elementen.

Succesvolle formats

Starfish Productions ontwikkelt effectieve bouwstenen en succesvolle formats voor online events. Omdat je als expert op je vakgebied nu eenmaal niet automatisch ook een expert bent op het gebied van online interactie. Wij weten hoe je de boog gespannen houdt bij deelnemers. Wat je nodig hebt om bijvoorbeeld op een natuurlijke manier te schakelen van presentatie naar interactie – en weer terug. Lees meer over onze oplossingen.

Ruimte voor verbinding

Ongetwijfeld heb je vragen over livestreaming. Hoe vul je zo’n programma in? Kijken deelnemers wel echt de complete livestream? En hoeveel werkdruk legt de voorbereiding en uitvoering op jouw team? Starfish ontwikkelt een interactieve stream voor je waar ruimte is om verbinding te maken. Hierin ligt de nadruk op de inhoud: wat is er nodig om jouw doelgroep te bereiken én te verleiden? Zo bedenken we een format voor je dat inspeelt op al jouw wensen, behoeften, uitdagingen én unieke kansen.

Wat voorbeelden ter inspiratie

Hoe ziet klantenbinding er in de praktijk uit? Hier wat voorbeelden om je te inspireren. Organiseer bijvoorbeeld een online sessie met gezaghebbende sprekers over een heel specifiek onderwerp. Ontwikkel een serie korte streams exclusief voor resellers: een handvol praktische tips om meteen uit te proberen. Of promoot als zakelijk dienstverlener dat je wekelijks een inloopspreekuur houdt. Dat kan de drempel voor klanten verlagen of juist de vele telefoontjes met dezelfde vragen terugdringen. Starfish Productions helpt je aan een online event om klanten aan je te binden.

Realistisch beeld van de kandidaten?

Goed beschouwd is de klassieke sollicitatieprocedure nogal een handenbinder. Sommige vacatures leveren bergen met brieven en cv’s op. Andere vacatures juist niet of nauwelijks. En dan moeten de sollicitatiegesprekken nog beginnen. De vraag blijft of je met een brief en wat interviewgesprekken wel een realistisch beeld hebt gekregen van een kandidaat…

Solliciteren met opgestroopte mouwen

Met een interactieve online sessie pak je het heel anders aan. Je kunt kandidaten bijvoorbeeld uitdagen om een probleem op te lossen of met elkaar een casus aan te pakken. Zo krijg je een indruk hoe iemand denkt, communiceert en samenwerkt. Kortom: je ziet hoe iemand zich in de praktijk opstelt en wat hij of zij belangrijk vindt. Klinkt ingewikkeld? Valt reuze mee. Neem contact met ons op, want we vertellen je er graag meer over!

Voorbeelden om je te inspireren

Starfish pakt het graag net even anders aan. Voor een modemerk kan dat bijvoorbeeld een vragensessie zijn met een beroemdheid. Of voor een fabrikant is dat een themasessie over veiligheid met kennishouders op dat gebied. Of je ontwikkelt als producent juist een serie korte lunch-streams exclusief voor resellers: een handvol praktische tips in een kwartier om ’s middags meteen uit te proberen. Wat dacht je anders als dienstverlener van een wekelijks inloopspreekuur? Dat kan de drempel voor klanten verlagen of juist de vele telefoontjes met dezelfde vragen stroomlijnen. Starfish Productions helpt je aan een format om van jouw online event een succes te maken.

Succesvolle formats

Starfish Productions ontwikkelt effectieve bouwstenen en succesvolle formats voor online events. Omdat je als expert op je vakgebied nu eenmaal niet automatisch ook een expert bent op het gebied van online interactie. Wij weten hoe je de boog gespannen houdt bij deelnemers. Wat je nodig hebt om bijvoorbeeld op een natuurlijke manier te schakelen van presentatie naar interactie – en weer terug. Lees meer over onze oplossingen.

Nieuw kanaal, nieuwe mogelijkheden

Een online event voor exclusive sales is een compleet nieuwe tool in je communicatie toolbox. Een nieuw kanaal met nieuwe mogelijkheden – naast alle middelen die je al inzet: beurzen, catalogi en je website. De potentie van een livestream voor exclusive sales is gigantisch. Stel je eens voor: meerdere potentiële kopers zijn vanuit verschillende landen en windrichtingen tegelijk aanwezig in jouw livestream. Ze zijn geïnteresseerd, zijn op zoek naar verdieping, willen graag contact met een expert als jij en ze willen graag interactie. Iets soortgelijks organiseren in een showroom, antiquariaat, atelier of in een beursstand is vrijwel onmogelijk.

Succesvolle formats

Starfish Productions ontwikkelt effectieve bouwstenen en succesvolle formats voor online events. Omdat je als expert op je vakgebied nu eenmaal niet automatisch ook een expert bent op het gebied van online interactie. Wij weten hoe je de boog gespannen houdt bij deelnemers. Wat je nodig hebt om bijvoorbeeld op een natuurlijke manier te schakelen van presentatie naar interactie – en weer terug. Lees meer over onze oplossingen.

Studenten willen online

Je leest het goed: studenten willen online. Op dit moment onderzoekt Starfish samen met de Radboud University Nijmegen het effect van sociaal interactief online lesgeven. In dit onderzoek gebruiken we inzichten die we opdeden in het bedrijfsleven. Daar hebben we een elementenbibliotheek van gemaakt. Hoogleraren en universitair docenten passen deze elementen nu toe in de meest traditionele vorm van kennisoverdracht: het hoorcollege.

Het doel van dit onderzoek is niet om de functie van het hoorcollege te veranderen. Nee, ons doel is juist om een online vorm te vinden waar studenten ook online de betrokkenheid van de docent ervaren. Liefst zelfs nog wat meer natuurlijk. Bovendien moet een sociaal interactief online hoorcollege uiteraard vergelijkbare studieresultaten opleveren. De eerste fase van het onderzoek leverde positieve resultaten en inzichten op. In de volgende fase verfijnen we de elementen op basis van de feedback.

Starfish neemt de bewezen inzichten uit dit onderzoek weer mee terug naar het bedrijfsleven. En hier komt jouw training in beeld. Samen ontwikkelen we sociaal interactieve online training. Als trainer bewaak jij de inhoud – dat spreekt voor zich. Wij brengen een interactieve structuur aan. En omdat Starifsh ook de technische kant van streaming beheerst, weten we precies wat er allemaal wel en wat er niet mogelijk is in jouw online training.

En wie gaat die training dan geven?

Presenteren voor de camera is andere koek dan je gewend bent. Vergelijk het met de stap van het toneel naar de filmset: de dynamiek in de studio is heel anders. Absoluut. Daarom traint Starfish je in camerapresentatie. Onze regisseur maakte honderden ondernemers vertrouwd met de camera. Want je hoeft echt geen Carice van Houten of Rutger Hauer te zijn. Sterker nog, het is juist de kunst om vooral je zelf te blijven voor de camera. Jij bent geen acteur die een rol moet vertolken. Jij bent trainer. Die hoort natuurlijk en authentiek te zijn. Met ruimte voor een verspreking, een verkeerde sheet of een technische onhandigheid. Uiteindelijk loopt die training die je op kantoor geeft ook nooit precies zoals je vooraf bedacht had. Gelukkig maar, want vaak zijn dat ook de momenten waarop de leukste dingen gebeuren!